"Ya Allah, kepadaMu aku berserah, kepadaMu aku beriman, kepadaMu aku bertawakkal, kepadaMu aku kembali, kepadaMu aku mengadu, kepadaMu aku mengharap... Ampunilah segala yang telah aku lakukan dan yang belum aku lakukan, apa yang aku sembunyikan dan apa yang aku nampakkan.. Wa'fuanni ya Latif..."
Photobucket

Sabtu, 6 November 2010

~Thank You Allah~




"Wahai orang-orang yang beriman! Maukah kamu Aku tunjukkan suatu perdagangan yang dapat menyelamatkan kamu dari azab yang pedih? (Iaitu) kamu beriman kepada Allah dan RasulNya dan berjihad di jalan Allah dengan harta dan jiwamu. Itulah yang lebih baik bagi kamu jika kamu mengetahui"
(As-Saff:10-11)



"Sesungguhnya Allah membeli dari orang-orang mukmin, baik diri mahupun harta mereka dengan memberikan syurga untuk mereka. Mereka berperang di jalan Allah; sehingga mereka membunuh atau terbunuh, (sebagai) janji yang benar dari Allah di dalam Taurat, Injil dan Al-Quran. Dan siapakah yang lebih menepati janjinya selain Allah? Maka bergembiralah dengan jual beli yang telah kamu lakukan itu, dan demikian itulah kemenangan yang agung"
(At-Taubah:111)

Bismillahirrahmanirrahim...Subhanallah, alhamdulillah, allahuakbar... Sungguh, hati kecil ini sangat terkesan dengan 2 ayat diatas. Allah memujuk hamba2 Nya dengan kalamNya yang begitu indah..Jika difikirkan secara logiknya, mengapa seorang yang memberi pinjam sesuatu ingin memberi ganjaran kepada orang yang meminjamnya setelah dipulangkan kembali sesuatu yang dipinjamnya itu? Tentu sekali tidak kan.. Tapi begitulah besarnya kasih sayang Allah pada kita, hamba2Nya ini..Diminta manusia untuk beribadah kepadNya, lalu diberikan ganjaran pahala, ganjaran nikmatNya yang terbesar yakni syurga yang begitu indah..Tiada tempat kembali yang lebih indah melainkan syurga Allah... Dan tiada nikmat yang terindah melainkan dapat melihat wajahNya Yang Maha Agung.. Tubna Ya Allah...wa raja'na Ya Allah...wa nadimna Ya Allah..Berikanlah kami kekuatan untuk menjadi hamba yang dikasihiMu..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan