"Ya Allah, kepadaMu aku berserah, kepadaMu aku beriman, kepadaMu aku bertawakkal, kepadaMu aku kembali, kepadaMu aku mengadu, kepadaMu aku mengharap... Ampunilah segala yang telah aku lakukan dan yang belum aku lakukan, apa yang aku sembunyikan dan apa yang aku nampakkan.. Wa'fuanni ya Latif..."
Photobucket

Rabu, 9 Februari 2011

Peribadi Berzikir ~ Zikir Menjadi Keperibadiannya


Bismillahirrahmanirrahim...

Allah tujuannya, Rasulullah SAW teladan dalam hidupnya
Dunia ini pun menjadi syurga sebelum syurga sebenarnya
Bumi menjadi masjid baginya
Rumah, kantor, bahkan hotel sekalipun menjadi musolla baginya
Tempat ia berpijak, meja kerja, kamar tidur, hamparan sejadah baginya
Kalau dia bicara, bicaranya dakwah
Kalau dia berdiam, diam berzikir
Nafasnya tasbih, matanya penuh rahmat Allah, penuh kasih sayang
Telinganya terjaga
Fikirannya baik sangka, tidak sinis dan tidak pesimis
Hatinya...subhanallah diam-diam berdoa, doanya diam-diam
Tangannya bersedekah, kakinya berjihad, dia tidak mahu melangkah sia-sia
Kekuatannya silaturrahim, kerinduannya tegaknya syariat Allah
Kalau memang hak tujuannya, sabar dan kasih sayang strateginya
Asmaamanina cita-citanya tertinggi, teragung
Syahid di jalan Allah dan...
sungguh maenarik kesibukannya,
Dia hanya asyik memperbaiki dirinya
Tidak tertarik mencari kekurangan apalagi aib orang lain
Raihlah keperibadian berzikir dengan selalu hadir menikmati hidangan hidayah Allah terlazat,
Zikrullah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan