"Ya Allah, kepadaMu aku berserah, kepadaMu aku beriman, kepadaMu aku bertawakkal, kepadaMu aku kembali, kepadaMu aku mengadu, kepadaMu aku mengharap... Ampunilah segala yang telah aku lakukan dan yang belum aku lakukan, apa yang aku sembunyikan dan apa yang aku nampakkan.. Wa'fuanni ya Latif..."
Photobucket

Sabtu, 19 Jun 2010

Bila Hati Terluka...

Bismillahirrahmanirrahim...

Bila hati terluka...kembalilah kepada Allah. Hanya Dia yang bisa menyembuhkan dan menunjukkan jalan. Bukankah sudah dibicarakan, kita hanyalah hamba...sepatutnya seorg hamba harus sanggup hidup sebagi seorang hamba. Usah ditanya mengapa hatimu terluka atau dilukai, tetapi mintalah pada Allah, mohon diberi kekuatan untuk menghadapi kelukaan hati itu.. mohonlah agar Allah mengubatinya...

"Sesungguhnya orang yang beriman (sempurna imannya), apabila disebut nama Allah, gementarlah hati mereka dan apabila dibacakan ayat-ayatNya kepada mereka, bertambah keimanan mereka dan kepada Tuhanlah mereka berserah."
(Al-Anfaal : 2)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan