"Ya Allah, kepadaMu aku berserah, kepadaMu aku beriman, kepadaMu aku bertawakkal, kepadaMu aku kembali, kepadaMu aku mengadu, kepadaMu aku mengharap... Ampunilah segala yang telah aku lakukan dan yang belum aku lakukan, apa yang aku sembunyikan dan apa yang aku nampakkan.. Wa'fuanni ya Latif..."
Photobucket

Jumaat, 11 Jun 2010

-Aku Hamba-


Assalamu'alaikum, salam kasih sayang...

"Dan tidak Aku ciptakan jin dan manusia agar mereka beribadat kepadaKu." (Az-Zariyat:56)

Kita semua adalah hamba. Hamba kepada Pencipta kita, Allah yang satu. Bilamana dikatakan hamba, kita mesti sanggup untuk hidup sebagai hamba. Ya, hidup sebagai HAMBA! Tapi jangan salah faham ya, bukan hamba kepada manusia, bukan juga hamba kepada dunia, apatah lagi hamba kepada nafsu, tetapi hamba kepada Pencipta dan Pemilik kita yakni Allah SWT. Hidup bukan untuk suka-suka, hidup kita ada tujuannya, hidup kita di dunia ini ada pengakhirannya, untuk satu permulaan hidup yang baru... yang kita semua takkan pernah tahu bila masanya akan tiba... Jika kita menyedari hakikat kehidupan kita yang sementara ini, bukan sekadar tahu, kita takkan pernah gusar dengan apa jua yang Allah datangkan untuk kita, kerana kita memahami segala yang berlaku ini semuanya tidak lain adalah ujian dari Allah, kerna seorang hamba itu sentiasa layak untuk diuji ! Kejayaan dan kesenangan adalah ujian, kepayahan dan kesedihan juga adalah ujian... Terima lah dengan hati yang tenang. Untuk diriku dan dirimu, tidak Allah jadikan kita sia-sia. Manfaatkanlah hidup yang Allah berikan ini dengan jalan yang paling baik, kerna Allah itu sangat sayang kepada hamb-hambaNya..sangat sayang...

with love,
imanmukhlis.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan